torsdag 3. april 2014

Laget ny blogg :-)

Ja, så har jeg vært i tenkeboksen i et helt døgn, og skulle egentlig skrive noen tanker om blogging i skolen, som svar på oppgaven vi har fått. Men det er jo ikke så artig..

Derfor har jeg nå laget en ny blogg, til elevene mine. Det er et tema jeg i mange år har latt det være en elevsak å  lese selv, uten at jeg har fulgt det opp på noen måte. Har riktignok invitert til diskusjon, men på tampen av året og etter at alle obligatoriske oppgaver er gjort, så har det rent ut i sanden..

Men temaet er viktig nok det.. "Helseinformasjon og reklame".

Så nå har jeg altså laget en blogg om dette; http://ho-losa.blogspot.no/, og sagt at elevene skal kommentere. Ja, det kan dere jo se selv.
I itslearning vil jeg bare informere om dette i et oppslag, og gi dem lenken.
Så kan jeg jo bare sitte spent å vente på responsen, eventuelt prate med noen elever og pushe på litt..

(PS. vennligst ikke lag kommentarer i den bloggen da, i hvert fall ikke før elevene, men gjør det eventuelt her.) ;-)

3 kommentarer:

  1. Spennende eksperiment. Jeg skal følge med.

    SvarSlett
  2. Syntes du sa et sted at du la bort arbeid om kvelden.. og ikke var pålogget til enhver tid..;-), men hyggelig at du vil følge med..

    SvarSlett
  3. Erfaringen med mitt lille forsøk var nokså dårlig. Dårlig på den måten at få elever tok seg bryet med å svare.
    Dette var nok i hovedsak min skyld da det kom litt sent på året og ikke var presentert på en god nok måte. I tillegg fulgte jeg ikke opp med noe særlig "tyngde" de elevene som ikke svarte..
    Men metoden kan nok benyttes i noen grad, selv om det nok hadde vært bedre å la elevene få skrive blogginnleggene selv, og ikke bare kommentert på mitt.. :-)

    SvarSlett